Więcej włosów!

Utrata objętości, niepokojące zwiększenie liczby włosów na ubraniu, poduszce czy tych pozostających na grzebieniu. Dziś jest wiele technik i zabiegów — od mezoterapii aż po zaawansowane technologie, które zatrzymają problem i przywrócą wolumetrię fryzur.

Każdy niepokojący objaw od zwykłego swędzenia skóry, poprzez wypadanie włosów aż do przerzedzenia i ubytków na głowie, to sygnał do szukania pomocy. W Klinice Dr Stachura dysponujemy wieloma zabiegami na poprawę kondycji cebulki i wzmocnienie włosów – nie ma więc powodu, aby stres związany z problemem tak obecnie powszechnym i spowodowanym różnymi czynnikami (w tym silnym stresem i chorobami) dodatkowo obciążał naszą głowę.

Zaczynamy od badania

W ten sposób poznamy przyczynę i dobierzemy odpowiednią metodę działania. Badanie trichoskopowe pozwoli na skuteczne diagnozowanie powodów nadmiernego wypadania włosów, a w kolejnych etapach na monitorowanie przebiegu leczenia. Trichoskopia to precyzyjna analiza komputerowa, którą prowadzimy we współpracy z laboratorium.

Kiedy wiemy już, co w trawie piszczy, czyli co osłabia cebulki – precyzyjnie dobieramy metody działania.

Mezoterapia igłowa jest w tej chwili uważana za bardzo skuteczną metodę podawania preparatów i pobudzania skóry poprzez kontrolowaną ilość nakłuć. Podane do skóry głowy preparaty na wzmocnienie włosów i regenerację mieszków są w ten sposób wprowadzane w głębsze warstwy skóry. Najczęściej mieszanki te zawierają: oligopeptydy, czynniki wzrostu, witaminy i minerały.  Zabieg nie ma wielu przeciwwskazań ani nie wymaga okresu rekonwalescencji.

Rozbudowaną i intensywniejszą formą takiego działania jest kuracja oferowana w naszej Klinice i pierwszy na świecie preparat do mezoterapii igłowej skóry głowy, który wykorzystuje innowacyjny kompleks peptydowy. Prace nad wytworzeniem tego unikatowego produktu trwały ponad 10 lat. W jego skład wchodzi opatentowana formuła 7 rewolucyjnych peptydów i kwasu hialuronowego. Wyróżnia go także technologia „przedłużonego uwalniania substancji aktywnych”. Zapewnia ona długotrwałe uwalnianie się i penetrację substancji aktywnych, które w skuteczny sposób hamują wypadanie włosów oraz stymulują ich wzrost, poprzez pobudzenie i rewitalizację mieszków włosowych.

Kobiety częściej niż mężczyźni zmagają się z wypadaniem włosów określanym jako telogenowe, czyli okresowe. Wpływają na nie np. osłabienie organizmu, poród, cykle miesiączkowe, zmiany hormonalne czy menopauza, również stres oraz infekcje w tym infekcje wirusowe np. Covid-19.

Tak jak różne są przyczyny problemów z włosami, tak w naszej Klinice praca opiera się na celowanych rozwiązaniach. W niektórych przypadkach idealnie sprawdza się działanie z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego. Osocze bogatopłytkowe w leczeniu chorób włosów to innowacyjna metoda powstrzymująca ich nadmierne wypadanie. Leczenie polega na wykorzystaniu osocza krwi pacjenta, które jest zasobne w cenne składniki aktywne pobudzające regenerację i kompleksową biostymulację skóry głowy. Na szczególną uwagę zasługują czynniki wzrostu, które stymulują pracę cebulek, redukując ilość wypadających włosów, a także pobudzając porost nowego owłosienia.

Coraz częściej w gabinetach pojawiają się osoby z łysieniem androgenowym. Problem przerzedzania na tym tle dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn, ale to jednak głównie panowie obserwują na swojej głowie większe straty owłosienia i niekiedy doświadczają związanych z tym problemów z samopoczuciem i samoakceptacją.

Ratunkiem w tym wypadku okazuje się specjalnie zaprojektowany system wykorzystujący autologiczny przeszczep komórek. Zabieg, chociaż brzmi skomplikowanie, trwa zwykle tylko 30 minut i pozwala na zapoczątkowanie procesów regeneracyjnych tak, aby po pewnym czasie cieszyć się efektami terapii.

Nie ma perfekcyjnie zadbanych włosów bez odpowiedniej objętości. Tę można uzyskać zabiegami. Warto i należy szukać rozwiązań, szczególnie teraz — kiedy przetaczające się przez nasze organizmy infekcje pozostawiają różne powikłania, w tym te związane z wypadaniem włosów czy ich znacznym osłabieniem.