Trądzik różowaty jak rozpoznać i leczyć?

Chociaż zarumienione policzki to oznaka zdrowia, która dodaje nam uroku, tak rumieniec, który nie znika z naszej twarzy, jest najczęściej oznaką cery naczynkowej. Ten poważny problem z mało elastycznymi naczyniami krwionośnymi skutkuje pojawianiem się charakterystycznych pajączków na skórze twarzy. Taka skóra dodatkowo jest wrażliwa na czynniki zewnętrzne, towarzyszy jej uczucie ściągnięcia, suchości, pieczenia czy swędzenia a także może pojawiać się nadwrażliwość na niektóre kosmetyki. Takie objawy mogą sygnalizować poważniejszy problem, a mianowicie trądzik różowaty. Na szczęście współczesna dermatologia ma na to sposób, a mocno kryjący makijaż nie musi już być codzienną koniecznością.

Trądzik różowaty to częsta choroba, która rozpoczyna się najczęściej już około 30. roku życia, a nasila między 40. a 50. rokiem życia. Z badań wynika, że choroba dotyka częściej kobiet, jednak jej skrajnie nasilone przypadki spotyka się głównie u mężczyzn. Bardziej narażone na trądzik różowaty są osoby o jasnej skórze. Warto podkreślić, że trądzik różowaty należy do chorób skóry wywołanych lub zaostrzonych przez promienie UV.

Jest to choroba środkowej części twarzy. Wczesne jej objawy często bywają lekceważone. Może stale występować ciemny rumień (np. na nosie), nawracający, a potem stały rumień na twarzy w postaci wypieków. Choroba przechodzi charakterystyczne stadia ewolucji. Zmiany umiejscawiają się na nosie, policzkach, czole i podbródku. Doświadczony dermatolog trądzik różowaty rozpozna od razu. Choroba może też współistnieć z trądzikiem pospolitym.

Jako doświadczony specjalista doktor Kamila Stachura uważa, że obecnie skutecznym rozwiązaniem dla osób borykających się z problemem trądziku różowatego jest m.in. terapia laserem naczyniowym Laser w szybki i prosty sposób pozwala pozbyć się pajączków, przebarwień. Ponadto laser stosowany jest do skutecznej walki właśnie z trądzikiem różowatym.

Laser naczyniowy reprezentuje najbardziej zaawansowaną technologię laserową, która łączy działanie dwóch precyzyjnych laserów, które to usuwają czerwone, brązowe, niebieskie i fioletowe przebarwienia na ciele. Zabieg z wykorzystaniem lasera jest wykonywany przez lekarza dermatologa, według ściśle ustalonych parametrów, które dobierane są indywidualnie dla każdego pacjenta. Zabieg ten nie jest bolesny, może występować lekki dyskomfort przy kontakcie lasera ze skórą, podobny do uderzeń gumką recepturką. W zależności od rodzaju leczonego schorzenia i głębokości zmiany skórnej, jeden zabieg trwa kilka-kilkanaście minut, a efekty są widoczne już po serii 1-3 zabiegów. Zabieg laserem jest komfortowy i szybki, w większości przypadków trwa zaledwie około 10 do 20 minut.

Po przeprowadzonym zabiegu za pomocą lasera można bez problemu stosować makijaż i powrócić do codziennej aktywności. W niektórych przypadkach może wystąpić opuchlizna i zaczerwienienie obszaru poddanego zabiegowi, szczególnie jeśli przeprowadzony był w obszarze całej twarzy. Opuchlizna może rozwijać się przez dwie doby, a następnie ustępuje w przeciągu kilku dni.

Leczenie zmian skórnych takich jak widoczne naczynka czy rumień za pomocą laseroterapii to świetny sposób na poradzenie sobie z problematycznym i nieestetycznym wyglądem spowodowanym trądzikiem różowatym. Zabieg ten ma potwierdzone klinicznie działanie w leczeniu szerokiego spektrum zmian skórnych. Wysoki komfort dla pacjenta i szybkość w uzyskaniu efektów pozwala cieszyć się naturalnie piękną skórą.