Trichoskopia – badanie trichoskopowe

Wypadanie włosów jest procesem fizjologicznym, obecnym w życiu każdego człowieka, na różnych jego etapach. Każdego dnia tracimy włosy i każdego dnia nowe włosy zaczynają wzrastać na naszej skórze. Dopiero w przypadku nadmiernego wypadania włosów mówimy o łysieniu.

Nadmierne wypadanie włosów może być wynikiem predyspozycji genetycznej lub być skutkiem działania czynnika środowiskowego. Do tej pierwszej grupy zalicza się łysienie androgenowe, które bezsprzecznie jest najczęściej występującym typem łysienia. Przykładami chorób z drugiej grupy może być łysienie polekowe lub będące skutkiem ekspozycji na toksyczne czynniki chemiczne.

Istnieje wiele chorób, w których łysienie ma charakter pierwotny, czyli, że pierwotnie atakowanym przez proces chorobowy jest mieszek włosowy. Niekiedy obserwujemy łysienie wtórne, w którym mieszki włosowe są niejako „wciągane” w proces chorobowy, który może pierwotnie dotyczyć innych struktur skóry.

Czym jest trichoskopia?

Aby przekonać się jaka jest przyczyna wypadania włosów, Klinika Dr Stachura wprowadziła badania trichoskopowe. Trichoskopia pozwala na skuteczne diagnozowanie powodów nadmiernego wypadania włosów i monitorowanie przebiegu leczenia. Trichoskopia to precyzyjna analiza komputerowa zdjęć trichoskopowych wykonana dzięki współpracy Klinika Dr Stachura z laboratorium TrichoLab. Po otrzymaniu wyników badania, nasi specjaliście mogą odpowiednio dobrać metodę leczenia.

W Klinice Dr Stachura badanie trichoskopowe przeprowadza:

Trichoskopia - badanie trichoskopowe - kamila stachura

Dr Kamila Stachura