Masaże

Masaż jest jedną z najpopularniejszych terapii wspomagających nie tylko zdrowie, ale i samopoczucie. Z tego względu są one dostępne także w naszej Klinice. Doświadczysz u nas trzy główne rodzaje masażu. Możesz je wykorzystać jako pojedynczą formę zabiegu lub jako terapia uzupełniająca niektóre zabiegi.

Masaż leczniczy to jedna z trzech gałęzi fizjoterapii. Stanowi formę zabiegu, w którego trakcie tkanki ulegają sprężystemu odkształceniu. Modyfikacja siły wywieranej na tkanki i tempa, a także wykorzystanie odpowiednich technik skutkuje odmiennym efektem terapeutycznym. Oprócz działania relaksacyjnego i profilaktycznego charakteryzuje się działaniem lokalnym poprzez wzmożony przepływ krwi i limfy w naczyniach. Działanie globalne masażu polega na pobudzeniu układu nerwowego, a to z kolei wpływa na poszczególne układy w organizmie.

Wpływ masażu na organizm człowieka

• Rozszerzenie naczyń krwionośnych, a tym samym wzrost szybkości obiegu krwi,
  • poprawa odżywienia skóry, mięśni i stawów,
  • przyspieszenie wydalania produktów przemiany materii,
  • zwiększenie wytrzymałości i elastyczności więzadeł,
  • poprawa ruchomości stawów.

Masaż klasyczny

Masaż klasyczny to najbardziej rozpowszechniony i znany rodzaj. Łączy on w sobie tradycyjne techniki takie jak głaskanie, rozcieranie czy ugniatanie. Rozluźnia mięśnie, poprawia ukrwienie oraz przyśpieszenia usuwanie zbędnych produktów przemiany materii. Relaksuje oraz poprawia samopoczucie. Działa także łagodząco na obrzęki, niweluje dolegliwości w przypadku chorób reumatycznych, wspomaga organizm w przypadku słabej wydolności krążeniowej.

Po masażu może pojawić się niewielki ból i nie jest on niczym niepokojącym. W ciągu najbliższych dni powinien ustąpić.

• Stany przeciążeniowe mięśni i stawów,
  • zmęczenie, bóle i wzmożone napięcie mięśniowe,
  • stany po urazach, kontuzjach,
  • stany pooperacyjne,
  • bóle głowy i kręgosłupa,
  • nerwobóle,
  • porażenia i niedowłady,
  • wady postawy,
  • obrzęk limfatyczny.

• Zaawansowana miażdżyca,
  • zaawansowana osteoporoza,
  • choroby krwi,
  • choroby nowotworowe,
  • przerwanie ciągłości skóry,
  • niewyrównane wady serca,
  • żylaki i stany zapalne żył,
  • stany chorobowe z temperaturą ciała powyżej 38°C.

Masaż relaksacyjny

Masaż relaksacyjny skupia się na redukowaniu napięć mięśniowych, odprężeniu całego ciała, eliminowaniu bólu pleców, szyi, karku, czy barków, poprawie krążenia i przepływu limfy oraz na wyciszeniu emocjonalnym osoby masowanej.

Jego głównym celem jest poprawa stanu psychosomatycznego osoby masowanej poprzez odprężenie ciała i umysłu, wyciszenie oraz zniwelowanie skutków stresu i zmęczenia w organizmie.

Masaż relaksacyjny to bezpieczny zabieg, z którego można korzystać codziennie.

• Wzmożone napięcie mięśniowe,
  • chroniczne zmęczenie,
  • długotrwały stres,
  • bezsenność,
  • obniżony nastrój.

Masaż tkanek głębokich

Masaż tkanek głębokich jest nazywany też masażem głębokim. Jego cel stanowi wpłynięcie na stan mięśni – zmniejszenie ich napięcia i rozluźnienie, a także zwiększenie płynności ruchów. Masaż tkanek głębokich jest formą terapii tkanek miękkich. Likwiduje napięcia i restrykcje w układzie mięśniowo-powięziowym, przez co przywraca równowagę w głębszych warstwach tkanki łącznej. Poprawia ukrwienie tkanek, przywraca prawidłową postawę, likwiduje mięśniowo-powięziowe punkty spustowe, zwiększa elastyczność tkanek, zwiększa ruchomość w stawach.

Masaż tkanek głębokich dedykowany jest dla wszystkich osób, którym towarzyszą dolegliwości związane ze stylem życia, zarówno siedzącym, jak i aktywnym. Ma wpływ na nasze samopoczucie, zdrowie, a przede wszystkim przywraca prawidłowe napięcie mięśniowe, a także zwiększa ruchomość i elastyczność poszczególnych struktur w organizmie.

Wpływ na organizm

• Poprawa ukrwienia tkanek,
  • wzrost elastyczności tkanek,
  • regulacja napięcia mięśniowo-powięziowego,
  • likwidacja punktów spustowych.

• Wzmożone napięcie mięśniowe,
  • stany pourazowe i pooperacyjne,
  • zmiany zwyrodnieniowe stawów,
  • rwa kulszowa,
  • entezopatie.

• Przerwanie ciągłości skóry,
  • rany, otarcia, siniaki,
  • infekcje i choroby skóry,
  • choroba nowotworowa,
  • ostry stan zapalny toczący się w organizmie.

W Klinice Dr Stachura masaże wykonuje

Masaże - TomekRawicki